Dec 20, 2007

Δωρα







Σημερα το πρωι ακουγα στο ραδιοφωνο για ενα καινουργιο κονσεπτ εδω που λεγεται re-gifting. Φυσικα ο ορος υπηρχε, απλα εγω δεν τον ειχα ακουσει. Re-gifting λοιπον ειναι οταν σου κανουν ενα δωρο κι εσυ το χαριζεις ως δωρο σε καποιον αλλο, ειτε γιατι δε σου γυαλισε αρκετα ειτε γιατι βαριεσαι να το αλλαξεις, ειτε γιατι ακομα και να θελεις να το αλλαξεις, δε ξερεις απο που το πηρανε και ντρεπεσαι να ρωτησεις. Καλα περιττο να πω οτι το βρισκω απαραδεκτο να χαριζεις κατι που σου χαρισαν.
Οι σχολιαστες επεμεναν, αφου κανουμε re-cycling μπορουμε να κανουμε και re-gifting. Και δινανε και συμβουλες τι να αποφευγουμε στο re-gifting. Να το τυλιγετε λεει σε καινουργιο χαρτι. ΕΛΑ ΧΑΡΤΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ! Αλλαξα σταθμο να μην ακουω παπαριες.
Δε λεω πολλες φορες μου εχουν κανει ενα δωρο που δε μου αρεσε η που ειχα ηδη. Και σε τετοια περπτωση, η το αλλαζω και το λεω σε αυτον που το εφερε για να μη ψαχνει να δει που ειναι η μπλουζα που μου χαρισε και αναρωτιεται γιατι δεν την φοραω. Ετυχε επισης να μη μπορω να αλλαξω κατι που εχω διπλο. Τοτε το δινω σε καποιον που μπορει να του φανει χρησιμο αλλα οχι σα δωρο, εξηγουμαι, μου το εκαναν δωρο αλλα δεν μπορω να το αλλαξω και μηπως εσυ το χρειαζεσαι? Εδωσα στη Δαφνη ενα κασκολ που δεν ηξερα απο που το ειχαν παρει και ηταν πολυ κοριτσιστικο. Αυτα ομως περιορισμενα σε ανθρωπους που μπορω να το κανω.
Τα δωρα ειναι σχετικα πονοκεφαλος αυτη την εποχη, αλλα αξιζει να σκεφτουμε λιγο τι θα αρεσε στον φιλο μας, στο παιδι μας σε οποιον τελος παντων εχουμε κατα νου. Υπαρχουν ανθρωποι - η γυναικα ενος συναδελφου για παραδειγμα - που ψωνιζουν για τα Χριστουγεννα ολο το χρονο. Οταν δει κατι που θα αρεσε σε καποιο γνωστο της το παιρνει ακομα κι αν ειναι ακομα Μαρτιος. Αυτο παλι το παρακαιρο δε μου καθεται με τιποτα. Μου εξατμιζει το ματζικ των Χριστουγεννων. Σημειωσε το και παρτο τα Χριστουγεννα, να εισαι in season βρε παιδακι μου.
Το δωρο που γινεται με σκεψη και αγαπη κανει μπαμ σε σχεση με εκεινο που παρθηκε τελευταια στιγμη ετσι για υποχρεωση. Και φυσικα δεν εχει καμια σχεση με την αντικειμενικη του αξια. Ενα μηδαμινο πραγματακι με αγαπη μπορει να μου φερει δακρυα συγγινησης. Να λοιπον οι δικοι μου κανονες για δωρα...
Ποτε δεν αγοραζω για δωρο αντικειμενα απο ευκαιριες. Για μενα ναι για τους αλλους ποτε.
Ανοιγω το δωρο οταν μου το δινουν. Εκτος αν φερνω καποιον αλλο σε δυσκολη θεση οποτε περιμενω να βρεθω μονο με αυτον που μου το χαρισε.
Δε κανω ακριβα δωρα σε καποιους που ξερω οτι δεν μπορουν να ανταποδωσουν - εξαιρουνται τα παιδια μου- και κυριως δε περιμενω ποτε να μου κανει καποιος δωρο επειδη εκανα κι εγω.
Και τελος ποτε δε χαριζω τα χαρισμενα.

Οι αντρες στην πλειοψηφια τους απεχθανονται τα ψωνια. Εκτος αν...



Χθες πηγα στο γραφειο ενα μικρο δωρακι σε ενα νεαρο συναδελφο που εχει ενα μωρακι εξι μηνων. Ηταν κατι για το μωρο. Ο συναδελφος ειναι απο την Κινα. Ερχομαστε λοιπον στην διαφορετικη κουλτουρα που ειναι αλλος παραγοντας στα δωρα και που εδω πρεπει να τον λαμβανεις υπ' οψιν σου. Ερχεται λοιπον σημερα ο νεαρος και μου φερνει μια σακκουλα δωρα. Κατ αρχας τον ευχαριστησα, του εξηγησα οτι τα Χριστουγεννα ειναι κυριως για τα παιδια, και ανοιξα τη σακουλα. Εκει ειναι που εμεινα. Δε θελω να κρινω το παιδι, απλα μου φανηκε πολυ περιεργο. Ηταν μια πανακριβη κρεμα προσωπου για ξηρα δερματα. Ντρεπομαι που το λεω αλλα δαγκωθηκα να μη γελασω. Γιατι και να του πω, ρε παιδακι μου τοσο σταφιδιασμενη με βρισκεις; δε θα το καταλαβει για αστειο. Αυτο το παιδι γελαει μονο οταν με δει να γελαω γιατι το θεωρει υποχρεωση. Το μεγαλυτερο καλαμπουρι να πω, αν δε γελασω πρωτη , αυτος δε σκαει το χειλακι του. Εκτος απο την κρεμουλα ειχε κι ενα κινεζικο φουλαρι μεταξωτο και μια δωροκαρτα απο γνωστο καταστημα ηλεκτρονικων. Αυτη την τελευταια λεω να την κανω re-gifting στο μικρο μου γιο. Κι αυτο γιατι το εν λογω καταστημα εμενα μου προκαλει αναφυλαξια ενω ο μικρος το θεωρει παραδεισο.

Αντε καληνυχτα σας και παω να βαλω την κρεμουλα ναχω μαγουλο βερυκοκο στο παρτυ.

9 comments:

zero said...

re-gifting ε?
μα νομιζω οτι ειναι παλιο το κολπο.
Πολυ καλο το ποστ.
Πραγματι στους αντρες δεν αρεσουν τα ψωνια ...δεν εχουμε υπομονη.
Αυτο ειναι το προβλημα.
Τις ευχες μου για καλες γιορτες.

δεσποιναριον said...

Μπορει να ειναι παλιο το κολπο zero αλλα τωρα το εχουν αναγαγει σε αποδεκτη κατασταση και με κανονες μαλιστα, τι αλλο θα δουμε πια :)

Ευχαριστω πολυ για τις ευχες και ανταποδιδω.

Blue said...

Διάβασα το ποστ, το πρωί πριν πάρω τους δρόμους για ψώνια και δεν προλάβαινα να σου γράψω, σκέφτηκα ότι θα το έκανα το βράδυ που θα ηρεμούσα.... διαλέγοντας όμως όλη μερα δώρα μου έφυγε η όρεξη να γραψω οτιδήποτε γι αυτά... Γι αυτό αλλάζω θέμα...
Πως πάνε οι ετοιμασίες Δεσποινάκι?
Τι καλά θα απολαύσουν οι καλεσμένοι σου?

δεσποιναριον said...

Βασικα εμενα :) αλλα θαρθω αυριο να πω και για τα υπολοιπα. Ελπιζω να τελειωσες τα ψωνια μαι λειντυ. Αποψε μαγειρευω τα προκαταρκτικα. Φιλακια!

fevis said...

re- gifting... Μου έχει τύχει μια φορά να πάρω ένα δώρο από κάποιον και να βρω μέσα την κάρτα του προηγούμενου... Χάλια... Όσο για την κρέμα τι να πω... Καμιά φορά τρομάζω όταν αντιλαμβάνομαι πως με βλέπουν οι φίλοι του γιού μου... Αρχαία...

zero said...

Κανονες και στο re-gifting?
Μα που παμε?
Που παμε?

δεσποιναριον said...

@Ευη μου ολα ειναι σχετικα, να προσεχεις μονο τις αντιδρασεις των ωριμων κυριων, :D Αυτο το δωρο επρεπε να το χαρισεις εσυ με τη σειρα σου στον πρωτο δωρησαντα. Ετσι για να συμπληρωθει ο gi(y)fto-κυκλος !!!

@zero Μαλιστα μια ρωτησε αν υπαρχει chic τροπος για το re-gifting. Το chic μας μαρανε.

Anonymous said...

Χρόνια σας πολλά!

Καταπληκτικό το σχόλιο για την κρέμα, πολύ όμορφο και «γεμάτο» το ιστολόγιό σας!

θα το ανακαλύψω όλο σιγά σιγά!

δεσποιναριον said...

Καλως ορισες Πεννυ μου, σε ευχαριστω και Χρονια Πολλα