Jan 9, 2008

Hi, I am Christina and I want to order a soup.





Εδω στην Αμερικη μονο λιγοι ανθρωποι εχουν καταφερει να προφερουν το ονομα μου σωστα. Φυσικα δεν περιμενω να προφερουν το δελτα γιατι οπως και να το κανουμε εχουν ενα ψιλοπροβληματακι να βαζουν τη γλωσσα αναμεσα στα δοντια. Τους βγαινει λιγο ξεψυχισμενο. Αλλα υπαρχει και προβλημα στον τονισμο. Λενε Ντεσπίνα. Ποσες φορες προσπαθησα να τους διορθωσω, δε βαριεστε, μονο πεντε ατομα καταφεραν να πουν τουλαχιστο Ντέσπινα. Σε καποια φαση βαρεθηκα πια να τους διορθωνω.
Κι εμαθα ετσι να ακουω στο Ντεσπίνα.
Ομως οι φιλτατοι Κινεζοι του εστιατοριου που διαθετει το γραφειο μας στο ισογειο, προχωρησαν λιγο πιο περα.
Πολλες φορες το μεσημερι πηγαινα κατω και παραγγελνα μια απο τις σουπιτσες που φιαχνουν οι οποιες τωρα το χειμωνα ειναι οτι πρεπει για το μεσημερι.
Μια μερα αποφασισα να παρω τηλεφωνο να μου την ετοιμασουν και να κατεβω να την παρω.
- Γιολ νεημ.. λεει η μις Κινεζα .. κι εκει αρχισαν τα δυσκολα.
Ειπα να τους το κανω πιο ευκολο.
- Ντεσπίνα - ειπα κι εγω τωρα κατι.
- Christina?
- No Despina
D as in David
E as in Edward
S as in Sam και συνεχισα το παραληρημα.
- Christina?
- No Despina
- Christina!!
Τωρα τι να πω το αποφασισε!

Παω μετα κατω να την παραλαβω και φυσικα το χαρτακι δεν εγραφε Christina αλλα κατι σε zhongwen.

Την επομενη φορα ξαναδοκιμασα με υπομονη και παντα κατεληγα Christina.
Το πηρα αποφαση λοιπον οτι δεν μπορω να παραγγειλω κινεζικη σουπα ως Δεσποινα, αλλα θα πρεπει να μεταλλασομαι σε Χριστινα.
Οχι μονο αυτο, αλλα τωρα με μαθανε και οταν με βλεπουνε αρχιζουν εκεινες τις σπαστικες υποκλισουλες (σπαστικες ως προς την κινηση εννοειται) Hello Christina! και χαμογελο με απαστραπτουσες οδοντοστοιχιες.
Τωρα πια δεν εχουμε προβλημα. Μαθανε και τη φωνη μου στο τηλεφωνο. Με το που θα πω χελλοου,

- Yes Christina,
WHA KIN O SOU? (*)




(*) what kind of soup

18 comments:

fevis said...

Δεν είσαι μόνη σου... Είναι και η Δεσποίνα Βάνδης....(Despina Vandis):-)

Blue said...

ΧαΧα....Είναι απολαυστικό να πίνω τον καφέ μου κάθε πρωί και να σε επισκέπτομαι Δεσποινάκι.... (Χριστινάκι θα έπρεπε να πω...)
Ξέρεις εγώ παραλίγο να μην καταφέρω να πάρω πτυχίο εξ αιτίας της Κινέζικης προφοράς! Ο γλυκύτατος (κατά τ' άλλα) Κος Γουονγκ με έκοψε 2 φορές στα Macroeconomics.... Κι αυτό γιατί αδυνατούσα να παρακολουθήσω έστω και μια λέξη απ' όσα έλεγε! Αν δεν άλλαζα καθηγητή ακόμα στα θρανία θα ήμουν!!!

δεσποιναριον said...

@fevis Παντως δεν τους εκανα το χατηρι να μετατρεψω το ονοματακι μου σε μονοσυλλαβο για να τους διευκολυνω. Οταν συνεργαζεσαι με ενα ατομο μαθε το ονομα του σωστα, ειναι θεμα σεβασμου. Εγω πως εμαθα το ακαταληπτο ονομα του κινεζου συνεργατη μου. Κανεις αλλος δεν προσπαθησε. ολοι λενε , ο μικρος ο δικος σου.

@lady blue Ασε ολοι εχουμε υπαρξει θυματα ενος doctor wang. Εσυ με macroeconomics εγω με altimetry Φιλια καλη μου

Justine's Blog said...

Δεσποινάριο αγαπημένο,
Δεν πρέπει να παραπονιέσαι, που τουλάχιστον σε μια ξένη χώρα κινέζοι και άλλες φυλές του Ισραήλ δεν μπορούν να προφέρουν το ονοματάκι σου.
Τι να΄πώ εγώ που μεγάλωσα ως Ιουστίνη σε μια Λευκάδα, όπου έπρεπε να επαναλαμαβάνω το όνομά μου περί τις 10 φορές στα παιδιά για να το πούν κάπως στο περίπου, όπως Ισμήνη, Αυγουστίνη και άλλα φαιδρά.
Την πρώτη μέρα που συνάντησα το καναδεζάκι σύζυγό μου, το επανέλαβα 20 φορές για να το πιάσει. Κι εκείνος με ρώτησε"Φαντάζομαι τί παιδικά τράυματα θα πέρασες με αυτό το όνομα!"
Τότε υποσχέθηκα πως αυτόν τον τύπο θα τον παντρευτώ για να τον εκδικηθώ. Και το έπραξα δέκα χρόνια αργότερα.
Αυτά περί ονομάτων. Η μουσική σου θεϊκή, Σαββόπουλος σε ταγκό αποθέωση.
Αρχίζω μαθήματα αργεντίνικου τάγκο απο την άλλη εβδομάδα. Ξέρω ταγκό αλλά όχι αργεντίνικο και πρέπει να συμπληρώσω τη γκάμμα μου! Χθές βρήκα και τη θεϊκή δασκάλα!
Φιλια πρωινά απο νεφοσκεπέστατο Μόντρεαλ.
Ισμήνη, Αυγουστίνη
πώς σε είπαμε; Για θύμησέ μου Χριστίνα!

δεσποιναριον said...

Φιλια Ισμηνη μου. Πολυ φλογερη μου ηρθες σημερα με τα αργεντινικα. Αλλα μονο με φλογα αντιμετρωπιζονται οι χειμωνες στα μερη μας. Παντα να καιει. :)

Penelope said...

Και εγώ νόμιζα ότι είμαι η μοναδική με το πρόβλημα(ονόματος)! Πάντως γέλασα Δεσποινάκι μου! φιλιά

Anonymous said...

ΔΕΣΠΟΙΝΑΚΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΛΕΓΕΣ ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ????
ΜΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ

zero said...

χαχαχα
καλο, πολυ καλο.
Γεια σου Χριστινα.
Επρεπε να τους λες...
οτι σε λενε σουπα και θες μια δεσποινα.
Το ιδιο αποτελεσμα θα ειχες.
Κινεζοι παιδι μου, θελουν και να κατακτησουν τον κοσμο.
Την καλησπερα μου Χριστινα.
Εε ...Δεσποινα ηθελα να πω.
οριστε μπερδευτηκα.

Pastaflora said...

την επόμενη φορά, φέρε την κουβέντα στο επάγγελμα. Κι όταν σε ρωτήσουν τι δουλειά κάνεις απάντησέ τους "ωτορινολαρυγγολόγος" και βάλτους να το επαναλάβουν. Φυσικά θα το καταγράψεις με κρυφή κάμερα, θα το ανεβάσεις στο You tube και θα γίνεις διάσημη! ;-)

δεσποιναριον said...

@μιστος και μαρινα, δε μου λετε εσεις μαζι μπαινετε εδω, αυτο θα πει κολλημα!! χεχε

@και θα τον κατακτησουν αλλα θα τον κανουν σαν κι αυτους και με διατρεχει ενα ριγος οταν το σκεφτομαι

@πασταφλωρα Να και αλλη μια λεξη σιδηροδρομος, τελικα συγκρισιμοι ειμαστε με τους γερμανους :)

Dr_MAD said...

χαχαχα!
Το ιδιο πρόβλημα αντιμετώπιζε κι η μάνα μου χαχαχα! Το όνομά της Ευριδίκη και τη φωνάζανε αντί για "γιούριντισ" με το καταπληκτικό Mary-Kiki "μαίρη-κίκη"... και μιλάμε ότι αυτή τη μετάλλαξη την έκαναν ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ σε όσους συστηνόταν!

Πολύ γέλασα με την αναρτησή σου αυτή Δεσποινάκι μου. Νά'σαι καλά. Φωτεινές σαλονικιώτικες καλημέρες ;-)

δεσποιναριον said...

@penelope πανω στη νυστα μου χτες σε προσπερασα -χιλια συγγνωμη - Παντως το δικο σου συνηθιζεται στις αγγλοσαξωνικες χωρες, βλεπεις μαθαινουν μυθολογια. Φιλια Πηνρλοπη μου.

δεσποιναριον said...

@γιατρουλη εγω να δεις πως γελασα με τη Mary-Kiki? Φιλια καλε μου.

zero said...

Μια σουπα στο 4 παρακαλω.
Την καλησπερα μου.

δεσποιναριον said...

Χαααα καλη ιδεα να γινω νουμερο (δε θανει η πρωτη φορα δα!) Και τη δικη μου καλησπερα ζερο!

Roadartist said...

Δεσποινάκι μου, σε διάβασα με ενα χαμόγελο στα χείλη :) Ντε (δε) πειράζει που σε λένε (ντε)σπινα! :) Θα τους έχεις τρελάνει τους κινέζους χε χε Φιλιά γλυκά :))

zero said...

Πιασε κι'ενα μπουκαλι κοκκινο κρασι.
Δεν γινεσαι νουμερο εσυ βρε.
Οι κινεζοι γινονται.
Εσυ εισαι ...The lady of Baltimore.
Μυλαιδη, δηλαδη.
χαχαχα

Καλησπερα.

δεσποιναριον said...

@roadartist Αυτο ειναι το κολπο ντε φαβα, να τους τρελλαινεις εσυ πριν σε τρελλανουν εκεινοι! Φιλια κοριτσακι μου.

@zero χικ! Σαν την παναγια των Παρισιων μου ακουστηκε αυτο.