Feb 15, 2008

Θυμωσε ο Εγκελαδος παλι


Την Πεμπτη πρωι πρωι βρηκα στο μεηλ μου την ανακοινωση απο το USGS για τον σεισμο κοντα στην Καλαματα. Εκανα μερικα τηλεφωνα αμεσως στην Ελλαδα για να μαθω, αν ολοι οσοι θα μπορουσαν να ειχαν καποιο προβλημα ειναι ενταξει. Μεχρι εδω ολα καλα

Οπως ηταν αναμενομενο μετα απο καθε σεισμο στην ελληνικη επικρατεια, τα ΜΜΕ παραμεριζουν ΖΩΤΙΚΑ θεματα με τα οποια συνηθως ασχολουνται, και φερνουν ενα η δυο αντιπροσωπους απο καθε σεισμολογικο "γκρουπ" και τους βαζουν οχι μονο να τσακωθουν αλλα να κανουν και με το ζορι σεισμικη προβλεψη.
Εν τω μεταξυ υπαρχει τετοια φαγωμαρα και ανταγωνισμος -οχι απαραιτητα επιστημονικος- ωστε αν παει ο ενας αναγκαζεται να παει και ο αλλος για να αποφευχθει το "καπελλωμα" . Ειναι πια ηλιου φαεινοτερον οτι τα γκρουπακια αυτα ειναι οργανα πολιτικων κομματων. Και πως να μην ειναι οταν οι επιχορηγησεις τους ειναι ελαχιστες και τις κυνηγανε με το τουφεκι. Βλεπουν και τα ΜΜΕ οτι το θεματακι ειναι αρρηκτα συνδεδεμενο με την αγωνια του κοσμακη και δοστου καθε φορα παρτυ με τους σεισμολογους.
Τουλαχιστο αυτη τη φορα ολοι συμφωνησαν οτι οι σεισμοι δεν ειναι προβλεψιμοι αλλα υπαρχουν μονο ενδειξεις για πιθανες ισχυρες δονησεις. Και ας πουμε οτι υπαρχει. Γινεται το κρατος να βγει να πει κατι και να προκαλεσει πανικο τη στιγμη που το σφαλμα της πιθανοτητας ειναι τοσο μεγαλο. Γινεται να βγει εξω ο κοσμος και να περιμενει μηπως και γινει σεισμος;
Δε θαταν καλυτερα να κοιταξουν να φιαξουν τα εριπεια που εχουν καταταλαιπωρηθει τοσα χρονια και κανεις δεν αποφασιζει να κανει κατι γιατι απλα "ακομα στεκονται" . Του καθενος το σπιτακι του και την περιουσια του ειναι δυσκολο να το ορισεις αλλα σχολεια και δημοσια κτιρια, οικηματα που φιλοξενουν κοσμο ειναι εγκληματικο να μην ακολουθουν τις τελευταιες αντισεισμικες προδιαγραφες.
Εαν τωρα με δυο αρκετα μεγαλους σεισμους στην ιδια περιοχη δεν εχουν υπαρξει θυματα, τη σκαπουλαραμε αλλη μια φορα γιατι πρωτον εκτονωθηκε αρκετη ενεργεια κι αυτο ειναι καλο, και στατιστικα παντα, θα αργησει παλι να κουνηθει, αλλα δε γινεται ετσι δουλεια. Στη χωρα μας που ειναι στο ματι του Εγκελαδου πρεπει να υπαρξει αντισεισμικη συνειδηση , εκπαιδευση για αντιμετωπιση και να εκλειψει το καρμικο, ο παραλογισμος και κυριως το σκατοκουταλεμα απο τα ΜΜΕ.
Οι σεισμολογοι ειναι μια χαρα παιδια οταν δεν ειναι σε παραθυρα.
Πιστεψτε με.

Φιλια 5 ριχτερ (μη μου πεσετε κατω κιολας)




Σημειωση 1: Η φωτογραφια ειναι απο ενα φιλο: Θαλασσα στη Μεθωνη.
Σημειωση 2 (ασχετη) : Την ωρα που εγραφα το ποστ συγχρονως παρακολουθουσα ειδησεις. Δε μου λετε εχετε παρατηρησει οτι οσο μεγαλωνει η Ντορα, ολο και περισοτερο μοιαζει του μπαμπακα της?
Σημειωση 3: Θα λειψω λιγες μερες

17 comments:

Blue said...

Θα σχολιάσω μόνο τις σημειώσεις γιατί το κείμενο είναι τόσο καλογραμμένο και διαφωτιστικό που απλά το διάβασα και απόφασισα να σε παιρνω εσένα τηλέφωνο αν θέλω να μάθω κάτι για κάποιο σεισμό, αντι να ανοίγω τηλεόραση να μαθαίνω από τις ειδήσεις!

1. Έχω κι εγώ όμορφες φωτογραφίες από Μεθώνη και Φοινικούντα... Θα τις ψάξω να τις βάλω στο φωτογρφικό
2. Ναι η Ντόρα μοιάζει πολύ στο μπαμπά της. Τι σου κάνουν αυτά τα γονίδια τελος πάντων...
3.Θα μας λείψεις Δεσποινάκι!

Pastaflora said...

Νιώθω ότι ζω σε μια χώρα όπου όλα λειτουργούν ανάποδα. Κι αντί για ενημέρωση έχουμε ένα τσίρκο από ομιλούσες κεφαλές που μοναδικό τους σκοπό έχουν να τσακώνονται.
Κρατάω την υπέροχη φωτογραφία της Μεθώνης: ζούμε σε οικόπεδο γωνία που λένε. Αν έλειπαν κι όλοι αυτοί οι κουφιοκεφαλάκηδες από γύρω...

done for said...

Συμφωνώ για τους σεισμολόγους. Όταν ήμουν μικρή πηδούσα πάνω στη μαρμάρινη πλάκα που σκέπαζε τους σεισμογράφους για να δω τη βελόνα να κινείται. Όταν με είδαν δε μου θύμωσε κανείς. Με πήραν στο δίπλα δωμάτιο, μου έδωσαν σοκολάτα και μου έδειξαν πώς αλλάζουν τα χαρτιά στο σεισμογράφο.
Το ποστ μου θύμισε πολλά δικά τους λόγια και το παλιό κτίριο με τους σεισμογράφους μέσα στο δάσος. :-)

δεσποιναριον said...

Μαι λειντυ, δεν εχω αμεση σχεση με τη σεισμολογια για να ρωτας εμενα, τους παρακολουθω ομως και λυπαμαι να βλεπω επιστημονες να τσακωνονται δημοσια. Εδω ξερω ανθρωπους απο διαφορετικα κρατη που συνεργαζονται με διαφορους τροπους (ανταλλαγη δεδομενων, παραλληλες μελετες) και οι δικοι μας δεν μπορουν να τα βρουν μεταξυ τους.

Ειναι πολυ ομορφα σ' εκεινη την περιοχη, θαρθω να τις δω.
Τελικα μπορει να παρω το λαπτοπ μαζι μου και ναρχομαι. Φιλακια

δεσποιναριον said...

Πασταφλωρα το πιο μορφο οικοπεδο ειναι δε το συζηταω. Χα κι αυτο με τις κομμενες κεφαλες σε χορωδια ειναι μοναδικο φαινομενο. Και δε βλεπω κανενα να το αλλαζει.

δεσποιναριον said...

Φαντασματακι μου, ετσι ειναι, και οι περισσοτεροι το παλευουν πιο πολυ απο τους αλλους επιστημονες γιατι η σεισμολογια δεν εχει θεωρητικα μοντελα οπως οι αλλες φυσικες επιστημες. Ετσι προσπαθουν με στατιστικα στοιχεια και επισης ουσιαστικα ολοι τις ιδιες μεθοδους εχουν με μικρες παραλλαγες. Σε φιλω πολυ.

Vrakas Kostas said...

Πιο πολυ ανησυχω,που θα λειψεις για λιγες μερες!Σε συνδυασμο με αυτο που ειπες..για χειμωνες,στο προηγουμενο σχολιο μου!
Οσον αφορα το θεμα της αναρτησης σου,θα το σχολιασω ως ακρως εξαρτομενος απο αυτο αργοτερα!
Μια ζεστη φιλικη αγκαλια!Να προσεχεις και..ολα θα πανε καλα!

Penelope said...

Γειά σου και χαρά σου Δέσποινα να περάσεις καλά, αυτό το βιβλίο με ενδιαφέρει κάπου το είχα ακούσει αλλά μου διέφυγε.... Βλέπω ότι παρακολουθείς την ελληνική επικαιρότητα από κοντά!!! Θα τα πούμε σε φιλώ και χαιρετώ να περάσεις καλά...

Justine's Blog said...

Αγαπημένο Δεσποινάκι,
Αν και είμαι χώμα απο το χθεσινό γλέντι μετα μουσακά και μουσικής, σού εύχομαι να έχεις ένας υπέροχο ταξίδι όπου κι αν πάς.
Να επιστρέψεις ανανεωμένη και με ανοιξιάτικη διάθεση.
Οσον αφορά τους σεισμούς και τους σεισμολόγους, έπρεπε να ντρέπονται επιστήμονες άνθρωποι να πλακώνονται στα τηλεπαράθυρα και να γίνονται θέμα θυμηδίας.
Επιπλέον, σωστά το τοποθετείς σχετικά με τις εκτιμήσεις, προβλέψεις κλπ, δεν μπορεί η πολιτεία να σπείρει τον πανικό κι ένα ολόκληρο κράτος να μείνει προληπτικά σε τέντες αραχτό (τόχουμε και το κουσούρι της τεμπελιάς , μια αιτίαση χρειάζεται για να διαλυθούμε)
Λοιπόν, κατακλείοντας αυτό το σοβαρό σαββατιάτικο σχόλιο, έχω να πώ πως ναί η εποχή του απίστευτου Μητσό ξαναζεί μέσα απο την κόρη του.
Φιλάκια και καλοτάξιδη

Μηθυμναίος said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Μηθυμναίος said...

Καλημέρα!
Χιονισμένη η Αθήνα σήμερα κι εγώ είπα ας κάνω μια επίσκεψη προς Ουασιγκτώνα μεριά, όπως λέει η Ιουστίνη, να δω τη νέα μας φίλη.
Πολύ ωραίο και νεανικό το μπλογκ σου. Υπέροχες οι φωτογραφίες σου!
Σε συμπεριέλαβα στις "Περιπλανήσεις" μου.
Οι ευχές μου να έχεις μια όμορφη Κυριακή!
Με τα πιο φιλικά μου αισθήματα.

------ said...

Αχ βρε γλυκούλι μου...είσαι εκει αλλά το μυαλουδάκι σου αρμενίζει πίσω στην πατριδα ε;;;;
Μμμμμμμμάκια σου ταξιδιαρικα!!!

δεσποιναριον said...

@ penelope
Λοιπον εκενα λαθος το ονομα.
Το βιβλιο λεγεται Δειπνο με την Περσεφονη και οχι με την Πηνελοπη.
Υπαρχει σε ελληνικη εκδοση (εκδοσεις Καστανιωτη) αλλα το οριτζιναλ ειναι στα αγγλικα http://www.amazon.com/Dinner-Persephone-Travels-Patricia-Storace/dp/0679744789

Παει φυρανα! Φιλακια Περσεφ.. Πηνελοπη μου!

δεσποιναριον said...

Ιουστινακι, Μακιααααα πινω τον καφε μου και φευγω.

δεσποιναριον said...

@ Κωστακη μου, μην ανησυχεις μια εκδρομουλα θα παω, για ξεκουραση, ε καμμια φορα θες ο καιρος θες τα προβληματα σκοτεινιαζει λιγο η διαθεση, αλλα ειπαμε: σπρινγκ ιζ αραουντ δε κορνερ.

δεσποιναριον said...

@μηθυμναιος
Καλως ορισες στο "νεανικο" μου μπλογκ. Τωρα με αυτο που ειπες, μουφιαξες τη διαθεση. Σ' ευχαριστω για την επισκεψη, και θα τα πουμε παλι. :)

δεσποιναριον said...

@Νανα
Νανουλιτσα μου, εχεις δικιο εδω παταω κι εκει βρισκομαι. Σε φιλω γλυκα.