Feb 7, 2008

το ονειρο



Η μικρη αθηναια καλλιτεχνις roadartist με προσκαλεσε να γραψω ενα ποστ για τα ονειρα μου.
Μπορει να θεωρηθω πολυ πεζη αν πω οτι ποτε δεν εκανα μακροπροθεσμα ονειρα.
Τα ονειρα μου ειναι για αυριο για σημερα για την αλλη εβδομαδα.
Για την επομενη ωρα.
Για να εκπληρωθει ενα ονειρο πρεπει να περασει ενα χρονικο διαστημα.
Κι εγω δε θελω να φευγει ο χρονος.
Θελω να μενει εδω.
Αυτα τα ονειρα του εδω πιο κατω,
τα δικα μου τα τοσο δικα μου δεν θαθελα να τα γραψω εδω.
Κι ετσι παιρνω μπλογκοαδεια να ερμηνευσω την εννοια ονειρο με τις νυχτερινες μου περιπλανησεις και να γραψω (η πεζη) για ενα ονειρο που ερχεται συχνα τις νυχτες και που περιμενω καποια στιγμη να αλλαξει το σεναριο.



Ειμαι σε ενα παλιο διορωφο ομορφο σπιτι που εχει δυο τεραστιους φοινικες στην αυλη.
Πατησιων τρακοσια δεκα οχτω. Το εξοχικο της προγιαγιας Ανδρονικης.
Ανεβαινουμε μια μαρμαρινη σκαλα που εχει κιτρινισει απο τα χρονια .
Η πορτα στενη.
Μπαινουμε σε ενα σκοτεινο αλλα φαρδυ διαδρομο.
Πρωτη πορτα αριστερα η κουζινα και δεξια το σαλονι. Λιγο μετα την πορτα της κουζινας αριστερα ενας διθεσιος σκαλιστος καναπες. Νομιζω τον φερανε απο τη Μυτιληνη. Εχει μεγαλα τετραγωνα μαξιλαρια με κλαρες και φυτιλακι γυρω γυρω. Φιαγμενα σε ταπετσιερη.
Απεναντι και στο βαθος του διαδρομου ειναι μια αποθηκη που την λεμε μπαλαουρο. κει δεν παω, δε μ' αρεσει. Το μπαλαουρο εχει μια βαρεια κοκκινη κουρτινα μπροστα. Καθομαι στο καναπεδακι. Παντα καθομαι στο ιδιο καναπεδακι. Η πορτα της εισοδου ειναι ανοιχτη. Εκει στεκεται μια γυναικεια φιγουρα ντυμενη στα μαυρα. Ψηλη σχεδον δωρικη μορφη με καλυμμενο το κεφαλι.
Την ξερω. Ειναι η Φλωρεντια η αδερφη του θειου Αντωνη απο τη Λακωνια. Ολοι τη λενε Φλορανς αλλα το κανονικο της ειναι Φλωρεντια κι αυτο της ταιριαζει περισσοτερο. Η Φλωρεντια στεκεται ορθια στην πορτα και οπως ειναι ετσι ψηλη φτανει σχεδον απανω. Κι οπως μπαινει ο ηλιος απο πισω της κανει τη φιγουρα της πιο σκοτεινη. Δε χαμογελαει. Δε χαμογελουσε ποτε η Φλωρεντια ηταν παντα αυστηρη, δωρικη στη μορφη δωρικη στους τροπους.
Στεκεται στην πορτα και δεν μπαινει μεσα. Μονο με ρωταει αν ημουνα καλο παιδι.
Και της λεω ναι.
Δεν την φοβαμαι την Φλωρεντια. Πιο πολυ φοβαμαι το μπαλαουρο. Αλλα θελω πολυ να φυγει απο την πορτα.
Γιατι ερχεται η Φλωρεντια στον υπνο μου και μου κρυβει τον ηλιο;
Γιατι;




Το σκηνικο ειναι αληθινο. Ηταν.. αληθινο μαλλον, τωρα ειναι μακεττα μνημης και φοντο σε ενα ονειρο που βλεπω συχνα. Την τελευταια φορα που ημουν σ' αυτο το σπιτι ημουν 2 χρονων. Εχω στιγμες στο μυαλο μου, η εχω φιαξει στιγμες απο ασπρομαυρες φωτογραφιες; Ρωτησα πολλες φορες τη μαμα αν η Φλωρεντια ερχοταν να μας δει και δε θυμαται. Η Φλωρεντια δεν υπαρχει πια. Ο καναπες ξεχαρβαλωσε και φιαξαμε την πλατη διακοσμητικο. Το μπαλαουρο το πηρε ο εκσκαφεας. Οι φοινικες στολιζουν παλιες φωτογραφιες. Μονο η σιλουεττα της εκει στην πορτα εμεινε, και η ιδια ερωτηση: Ησουνα καλο παιδι?






Τη ζωγραφια την εφιαξε ο Ερρικος οταν ηταν περιπου 12 χρονων.

39 comments:

Roadartist said...

Καλή μου Δέσποινα..αν σου πω οτι εχω βουρκώσει..τι θα πεις? Δεν ξέρω γιατί, με συγκίνησεςςςςςςς..
Σε ευχαριστώ που τίμησες τόσο όμορφα τη πρόσκληση μου..
Εννοείται οτι τα περισσότερα απο τα όνειρα μας τα κρατάμε για εμάς.
Σε φιλώ :)

Anonymous said...

"Τα όνειρα σου μην τα λες γιατί μια μέρα κρύα...Μπορεί και οι φροϋδιστές να 'ρθουν στην εξουσία..." Το ξέρετε αυτό το σαββοπουλικό?
Τι σημαίνει για σας το μπαλαούρο? Τι υπάρχει εκεί? Και τι σημαίνει, άραγε, η επωδός "ήσουνα καλό παιδί?" Αν απαντήσετε αρνητικά, η Φ. θα σας κλείσει στο μπαλαούρο? και τι θα γίνει μετά? Νομίζω ότι μπορείτε να ξεκινήσετε από αυτά.
Εξάλλου, ce n'est qu' un reve.

fevis said...

Εγώ να μην θυμάμαι τα όνειρα μου ποτέ... Είμαι πολύ χάλια γιατρέ μου?

Blue said...

Καλλιτεχνική φύση ο Ερρίκος σου! Πολύ ενδιαφέρουσες γραμμές το σχέδιο του, ειδικά αν σκεφτείς ότι ήταν 12 χρονών!
Εσύ πάλι βρε Δεσποινάκι... τι λεπτομέρειες θυμάσαι βρε παιδί μου... μέχρι και τις κλάρες στα μαξιλάρια!!!!
Εγώ γιατί δεν θυμάμαι ποτέ τα ονειρά μου, παρά μόνο αν είναι κανένας εφιάλτης? Κι αυτό δηλαδή μια γενική ιδέα έχω το πρωί, ότι τρόμαξα... τίποτα άλλο...
(άκου κόκκινες κουρτίνες!!!)

Ra Ma said...

Λες και διάβαζα του παιδικούς τρόμους που περιγράφει ο Stephen King!

Το μπαλαούρο είναι το μυστικό δωματιάκι που έχεις στοιβάξει μέσα του όλα αυτά που φοβάσαι, που σε κάνουν να ξυπνάς ιδρωμένη βαριανασαίνοντας μέσα στη σκοτεινή νύκτα και βρίσκετε μέσα στο μυαλό σου με την βαριά κουρτίνα έτοιμη να ανοίξει στο πρώτο δυνατό βοριαδάκι. Και η Φλωρεντία είναι εκεί, ο φύλακας της πόρτας, γιατί ο ήλιος πίσω της δεν οδηγεί στο φως αλλά στο σκοτάδι. Η Φλωρεντία είναι ο φύλακας άγγελός σου σε κάθε δύσκολη στιγμή!

(Πως με βλέπεις?)

Πλάκα-πλάκα, μήπως να πας να ανάψεις ένα κεράκι στη Φλοράνς την επόμενη φορά?

Penelope said...

Καταπληκτική η ζωγραφιά ταλέντο! Πολύ ωραία το περιέγραψες και τους φοίνικες σαν το έχω δει το σπίτι γιατί ήταν παλιές γειτονιές μου λίγο πιο κάτω Αγ. Λαύρας....Σε φιλώ

Anonymous said...

έχω διαβάσει και σε κάποιο άλλο πόστ (ίσως και 2) τό όνομα Ερρίκος και μου έκανε εντύπωση..Είναι πολύ όμορφο..Κάποτε γνώριζα ένα φίλο με αυτό το όνομα.Τώρα πρέπει να είναι 35?38? κάπου εκεί..

Πολύ ωραίο κείμενο..Ειναι αυτό που λέμε οτι τα όνειρα είναι το γέλιο της ψυχής..φτιάχνονται για να φύγουν μακριά

δεσποιναριον said...

@ roadartist.
Εγω σε ευχαριστω που μεσα σε ολους τους μικρους και παλιους σου φιλους εβαλες κι εμενα. Χαιρομαι που σε γνωρισα και μαθαινω απο σενα τοσα γιατι αυτο που λενε οτι εμεις μαθαινουμε στα παιδια δεν ειναι απολυτα σωστο. Μαθαινουμε κι εμεις πολλα απο τα παιδια κι αυτο μας κρατα νεους (παραμυθιαζομαι παλιιιιι) Φιλακια σου και καλο Σαββατοκυριακο

δεσποιναριον said...

@ ΦΛΟ
ΠΟΙΑ ΕΙΣΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΡΧΕΣΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ?

Καλημερα αγαπητη φλο και καλως ορισες. Προφανως αστειευομαι και φυσικα ξερω το σαββοπουλικο.
Το μπαλαουρο ειναι ονομασια καραβισια για την αποθηκη. Αν θυμαμαι τα χαλια βαζανε αλλα... τι λεω τωρα δε με τρομαξε ποτε το ονειρο, απλα αναρωτιεμαι γιατι το βλεπω συχνα. Τωρα με εβαλες σε σκεψη , αν ξαναρθει θα της πω οτι ημουν κακο παιδι, να δω τι θα γινει, και θα σας πω.

δεσποιναριον said...

@ Ευη, τα πιο πολλα ουτε εγω τα θυμαμαι, αλλα καναδυο ειναι αναποφευκτο. Λενε οτι για να θυμασαι το πρωι τα ονειρα πρεπει να εισαι ξεκουραστος. Εσυ ετσι που τρεχεις πανω κατω τι να θυμηθεις. Φιλια και καλο σου Σαββατοκυριακο

δεσποιναριον said...

@μαι λειντυ

Ο Ερρικος οντως με οτι καταπιανεται βγαινει κατι ομορφο.
Ξερεις μαι λειντυ ειναι περιεργο αλλα εχω τοοοσες λεπτομερειες στο μυαλο μου απο αυτο το σπιτι οσες δεν εχω απο τα επομενα στα οποια εμεινα. Επισης σκεφτομαι μηπως επηρρεαζομαι απο φωτογραφιες και φιαχνω τις λεπτομερειες μονη μου. Χμ, παντως οτι οι κουρτινα ηταν κοκκινη ηταν, ενα βαθυ κοκκινο βαρυ απο στοφα με λαχουρια
Φιλια σε σενα και στα πριγγιπακια σου!

δεσποιναριον said...

@radio marconi

Καλα εσυ προσλαμβανεσαι δε το συζητω. Ποσα παιρνεις ειπες?
Πεντε φορες στη ζωη μου (την παιδικη) την ειδα τη Φλορανς αλλα μαλλον μου εκανε εντυπωση η μορφη της. Καλο σου Σαββατοκυριακο και φιλια

δεσποιναριον said...
This comment has been removed by the author.
δεσποιναριον said...

@Πηνελοπη

Α ωραια εσενα μπορω να σου μιλαω με ορολογια Κυπριαδου. Το σπιτι αυτο εγω μολις το προλαβα. Ειναι κριμα να φευγουν αυτα τα σπιτια. Σε κεινη την περιοχη υπαρχουν αρκετα ακομα που εχουν διατηρηθει οπως στη γωνια Ροσταν και Αγ. Λαυρας που εμενε η φιλη της μαμας μου η Κυρια Ηβη. Και αλλα κατα μηκος του δρομου και σε παροδους. Χανονται ομως αναμεσα στα κακογουστα μεγαθηρια. Εσυ δηλαδη επαιζες στο παρκακι της Ευας?????? Φιλακια πολλα κουκλα μου.

δεσποιναριον said...

@ Διηανειρα.

Ο δικος μου Ερρικος ειναι λιιιιιιγο πιο μεγαλος. Χα χα. Πλακα πλακα διαβαζω το ονομα του σε μια εφημεριδα και στεκομαι και σκεφτομαι ποσο μ' αρεσει. Και τον γνωρισα και δε ρεστ ιζ χιστορυ.
Ελπιζω να ξεκουραστεις το Σαββατοκυριακο.

Penelope said...

Είχαμε και εμείς ένα φοίνικα, μία λεύκα, τρανταφυλλιές και γιασεμιά ... και έπαιζα στο πάρκο.. και κρίμα που τα αλβιωνάκια μου δεν το χαρήκανε...Τι μικρός ο κόσμος λοιπόν. Σε φιλώ

Constademon said...

Δεσποινάριον με εχεις βάλει σε υποψίες. Η Περιοχή που περιγράφεις (Πατησίων 318) ειναι η περιοχή που μεγάλωσα. Και υπήρχε μια ηλικιωμένη κυρία, που κυκλοφορούσε πάντα με πολυ σοβαρό ύφος και εναν άσπρο (καλοθρεμένο) σκύλο. Η κυρία αυτή λεγόταν Φλοράνς. Έχει καμιά σχέση;;; Περιττό να σου πω οτι εχω ανατριχιάσει...

Justine's Blog said...

Αγαπημένο Δεσποινάριον,
Δεν θα επιχειρήσω την ψυχανάλυση του Θύμιου-Χέλμουτ Φρόιντ. Νομίζω πως το άτομο γράφει ιστορία! Πώς δεν τον έιχα ανακαλύψει εγκάιρως να λύσω τις εκκρεμότητές μου;
Πάντως, η γραφή σου είναι ελκυστική, το ταλέντο σου πιό στρογγυλεμένο απο το άτακτο σκίτσο του Ερίκου σου.
Φλόρενς έχουμε κι εμείς μια αγαπημένη φίλη, αλλά είναι γλυκειά και τρυφερή και ομιλητικότατη.
Δεν παραπέμπει στην αυστηρότητα της δικής σου προθείας. Πάντως, είναι ωραίο να παίζεις με τις αναμνήσεις, είναι παρηγορητικό και προσφέρει μια κουβέρτα απόλυτης συναισθηματικής ασφάλειας.
Θέλω να με βάλεις στα όνειρά σου, τα σημερινά,τα αυριανά. Οχι σαν θεία που φυλάει μπαλαούρα, αλλά σαν φίλη που ανοίγει την καρδιά της.
Φιλιά μουσκεμένα απο χιονόνερο ασύλληπτα εχθρικού Μόντρεαλ.

Anonymous said...

τόση ώρα διαβάζω όλα τα κείμενα σου αο την αρχή..Μου βγάζει κάτι οικείο η "αύρα" σου..ο τύπος σου..προσπαθώ να σχηματίσω μια ολοκληρωμένη εικόνα,αλλά όσο δε μπορώ,τόσο πιο πολύ σε πάω ;)

Pastaflora said...

Η Φλωρεντία σου κρύβει τον ήλιο γιατί συμβολίζει τις ενοχές σου. Απελευθερώσου! Το κλειδί στο όνειρό σου είναι οι φοίνικες.

Vrakas Kostas said...

Να ζεις τα ονειρα σου καλη μου Ντεπυ!
Μα το περιεχομενο τους, να το κατατασεις και να το αρχειοθετεις και παλι..στα ονειρα!
Ζησε πιο πολυ στην ξυπνητη διασταση του ειναι σου!Και αμα το συνδυασεις και με... κατι ξυπνιο,ακομα καλυτερα!
Φιλια ζωντανα και οχι ονειρεμενα!
Καλο σου απογευμα!

δεσποιναριον said...

@penelope

Τα αλβιωνακια χαρα μου δε θα το χαιροντουσαν ετσι που εχει γινει σημερα.

@constademon Οοοοχι καμμια σχεση με τη δικη σου Φλορανς. Ηρεμησε.:))

δεσποιναριον said...

@ Ιουστινη Χαααα βρε ειπαμε ηταν 12 οταν εκανε τη ζωγραφια. Τωρα μεγαλωσε πια. Αυτο με την ελκυστικη γραφη το σημειωνω. Ισως σε καποια αλλη ζωη να το επιδιωξω. Εισαι στα ονειρα μου καρντια μου. Σιγουρα εισαι. Ευχομαι να σταματησει το χιονονερο και να βγαλει ηλιο το Σαββατοκυριακο να το χαρεις. Πολλα φιλακια λιακαδερα.

δεσποιναριον said...

@δηιανειρα. Καλη μου δεν ειμαι και πολυ μυστηριο αλλα οταν καθε μερα ερχομαι με στυλ οτι θυμαται χαιρεται εεεε... αντε να βγαλεις ακρη!! Χμ "αυρα" κι αυτο μ' αρεσε... Φιλια μικρη μου γιατρινα

δεσποιναριον said...

@ πασταφλωρα. Καλη μου πασταφλωρα, ολοι εχουμε ενοχες και αφου η Φλορανς δε με τρομαζει ισως να σημαινει οτι τις δικες μου ενοχες μπορει και να τις αντεχει η συνειδηση μου, ισως παλι να ακολουθησω την προτροπη σου και να παω κανενα ταξιδακι στην Κρητη στο Βαι. Χμ! Καλο σου Σαββατοκυριακο

δεσποιναριον said...

@κωστακη μου με τις πρακτικες και εφαρμοσιμες συμβουλες. Τα ονειρα της νυχτας μενουν στο μαξιλαρι. Τα αλλα του ξυπνιου τα κυνηγαω με την αποχη αλλα πιανω αλλα μου ξεφευγουν. Πολλα ξυπνια φιλια και ενα υπεροχο σαββατοκυριακο οπως το ονειρευεσαι.

Anonymous said...

χαχα...ίσως εν μέρη έτσι να είναι

την καλησπέρα μου :)

Vrakas Kostas said...

Καλημερα!
Αντε ελα σιγα σιγα!Σε πεθυμησαμε!
Κανε κλικ στην παρακατω διευθυνση,να κατεβασεις μια φωτο σου!
Φιλια Σαββατοκυριακου!

http://www.zshare.net/image/735661335c43d0/

δεσποιναριον said...

@δηιανειρα. Καλο σου βραδυ στα ενδοξα Παρισια.

δεσποιναριον said...

@Κωστας. ΑΑΑΑ!!! τι εκανες μουκλεψες τη φιλεναδα? Χα! Νασαι καλα ευχαριστω. Φιλια κι απο μενα.

Anonymous said...

Καλά τώρα σε σκεφτόμουν,και λέω ας περάσω και απο εδώ μια βόλτα..Σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ μια λέξη απο τα αγγλικά στα ελληνικά αλλά δε μπορώ,και καθώς προσπαθούσα ( :P ) θυμήθηκα το πόστ που είχες βάλει σχετικά..Εχω ανοίξει λεξικα,έχω ανοίξει βιβλία,έχω ψάξει στο ίντερνετ..ΤΙΠΟΤΑ..άνοιξε η γη και την κατάπιε

------ said...

Εγω Δεσποινούλα δε βλέπω συχνα όνειρα Θυμαμαι όμως καποιες φορές που βλέπω ένα όμορφο όνειρο και τυχει για κάποιο λόγο να ξυπνήσω, μετά μόλις με ξαναπάρει ο ύπνος βλέπω τη ...συνεχεια!!!!Αλήθεια λέω!!!!
Μμμμμμμμμάκια σου ονειρικά

δεσποιναριον said...

@δηιανειρα ΠΟΙΑ ΛΕΞΗ ΒΡΕ ΧΡΥΣΟ ΜΟΥ?

δεσποιναριον said...

@Νανουλα

Α αυτο ειναι τελειο αλλα δε μου συμβαινει ποτε γαμωτοοοοοοοο!!!!!!
Ξερεις ποσες φορες μεχει κοψει το ρημαδι το ονειρο στο καλυτερο, κι οσο κι αν κλεισω τα ματια δε γινεται τιποτα :((((

Γουαη? Φιλακια απορημενα.

Anonymous said...

Στα αγγλικά ο ορισμός είναι objective lens high-eyepoint eyepiece
θέλοντας να δηλωθεί το “κιάλι” που φοράει ο γιατρούλης της φωτογραφίας παρακάτω:

http://www.tubal-reversal.net/images/microsurgery.jpg

έχω φάει το κεφάλι μου,αλλά δε μπορώ να βρω την ελληνική ονομασία του :(

δεσποιναριον said...

Το μονο που μου ερχεται στο νου ειναι διοπτρες και οπτικο μικροσκοπιο. Αν υπαρχει αλλη ορολογια δε την ξερω.

Anonymous said...

και εμένα μου έρχεται κάτι σχετικό..πχ κιάλια αλλά δε ξέρω ακριβώς τη λέξη :(

ναι καλά κατάλαβες,κλαίμε ένα ζευγάρι τέτοια εξαιτίας ένος 5χρονου μπόμπιρα-ταρζάν :P

tzonakos said...

Παιχνίδια του μυαλού.
Περισσότερο θα τρομάξω οταν το μυαλό σταματήσει να μου προβάλει ταινίες τα βράδια. Θέλω φαντασία, ζώ για να έχω όνειρα.
Με συγκίνησε αρκετα΄τό όνειρό σου.
Σε συντροφεύει η Φλωρεντία.

δεσποιναριον said...

Δηιανειρα μου, οταν ειμαστε 5 χρονων και δεν κανουμε ζημιες κατι δεν παει καλα.



Τζονακο ετσι ειναι καλε μου, και σε ευχαριστω που τα λες τοσο ομορφα.