Feb 10, 2008

Της Κυριακης τα πρωινα



Το πρωι λοιπον γραφεις πιο ανετα.
Με το καφεδακι σου, με το μυαλο ξεκουραστο με την ταση να ανακεφαλαιωνεις, κυριακατικα, την εβδομαδα που περασε.
Εδω και τρεις τεσσερεις μερες, με τα ονειρα που με παρασυρανε, κολλησα σαν βδελλα στο παρελθον κι αρχισα το ψαξιμο και τις ανασκαφες. Χτες το πρωι που μιλαγα με την μαμα (οι παλιοι φιλοι ξερουν για το τηλεφωνικο μαραθωνιο που εχουμε καθε Σαββατο) την παρεσυρα κι εκεινη στο νοερο ταξιδι στη γειτονια του παρελθοντος. Κι εκεινη λαχταρησε και το ευχαριστηθηκε μεσα απο την ψυχη της. Την αισθανομουνα οτι ειχε γυρισει στα παλια, και εκανε ασταματητες περιγραφες, σπιτιων, δρομων και ονοματων. Στους μεγαλους ανθρωπους αρεσει αυτη η επιστροφη και μαλιστα για να πω την αμαρτια μου αυτο το ταξιδι με εκανε να αισθανομαι οτι περασαν τα χρονια και ξαφνικα σημερα το πρωι εχω μια τρελλη διαθεση να γυρισω στο τωρα πριν μου φυγει και το χασω. Γυρισα πισω στα σχολικα χρονια με τη Νανουλα -αλλο κι αυτο παλι με τον κοσμο που ειναι τοσο μικρος- αλλα πηρα τη απαραιτητη δοση μου απο "Αθηνα μου φως μου καμαρι του κοσμου"

Ξημερωνει στην Ουασινγκτον και αν δειτε το καιρο-γουιτζετακι μου θα παρατηρησετε οτι η θερμοκρασια κατεβαινει σταδιακα και θα φτασει καποια στιγμη στους μειον 8.

Μισο λεπτο να φερω ξυλα.



Μισο λεπτο να τα στοιβαξω στο τζακι.



Κραταω στα χερια μου το τελευταιο βιβλιο απο την τριλογια της Φιλομηλας Λαπατα "Εις το ονομα της μητρος" και χανομαι σε Ναπολιτανικα εθιμα. Το πρωτο της το Λακρυμα Κριστι μου τοδωσε η Σοφη και μαγευτηκα. Το δευτερο ακολουθησε συντομα -Οι κορες του νερου- και τουτο δω το ειχα βαλει στη σειρα και ηρθε η ωρα του. Μ'αρεσει η Φιλομηλα.



Ολα τα παραξενα και τα αλλοπροσαλλα συμβαινουν σ' αυτη τη χωρα. Διαβαζω στην πρωινη εφημεριδα ο Ομπαμα παιρνει τρια στεητς τη Λουιζιανα (λογικο) αλλα και το Ορεγκον και το Ουασιντγτον στεητ που δεν εχουν μαυρους. Τελικα τιποτε δεν ειναι προβλεψιμο.

Φιαχνω ενα ντεκανταντ πρωινο κι ενα δυνατο καφε.

Χτυπαει το τηλεφωνο ολη μερα. Μαθανε τωρα και κανουν αποκρυψη κλησεων. Το σηκωνεις και ακους μαγνητοφωνημενα μηνυματα γιατι να ψηφησεις και ποιον. Τελικα μονο η Χιλλαρυ δεν κανει αποκρυψη.

Περναω μια μερα τελειως τεμπελικη. Η φωτια καιει και καθε τοσο μισοκοιμαμαι στον καναπε. Δεν κοιμηθηκα καλα χτες το βραδυ και νυσταζω συνεχεια. Εχω ανοιχτο το μαραφετι συνεχεια και καθε τοσο γραφω δυο αραδες εδω. Το ποστ αρχισε πρωι και τελειωνει βραδυ. Μαλλον τη χρειαζομουνα την αδρανεια. Γραφω, διαβαζω, κοιμαμαι ριχνω αλλο ενα κουτσουρο στο τζακι και φτου κι απ' την αρχη.

Ακουω τα βραδυνα νεα. Ολοι απορουν τι ναθελε η μυστηρια γυναικα που πηρε τηλεφωνο το Ζαχοπουλο απο τη Μεσσηνια. Μα επι τελους γιατι αποκλειεται να ειναι αυτη που τους στελνει λαδι καθε χρονο. Να στειλω η να μη στειλω;

Εχει σηκωσει ενα αερα τρικουβερτο. Δε σκεφτομαι το αυριο γιατι ειναι γεματο και αγχωτικο. Κλικ PUBLISH POST γιατι μου εμειναν μονο εντεκα ωρες να.. κοιμηθω.

Καλη εβδομαδα και πολλα φιλακια!



15 comments:

fevis said...

Καλημέρα!!! Το πρωινό σου πολυ μου άρεσε και θα το δοκιμάσω και εγώ σύντομα αν και με απλό ψωμί του τοστ.... Περάσαμε ένα σχεδόν ίδιο σαββατοκύριακο με άραγμα και μπόλικο ύπνο... Μια χαρά δηλαδή.. Καλή εβδομάδα και φιλιά...

Ra Ma said...

Νοιώθω λίγο παγωμένος και αυτό το τζάκι ήταν ότι έπρεπε!!! (έστω και virtual).
Αυτό με την κυρία-από-Μεσσηνία από εσάς το άκουσα, καθώς δεν αντέχω άλλο τη tv. Εις το όνομα του δεσποιναρίου λοιπόν!

Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

Anonymous said...

Δεσποινακι μου αυτο ειναι το νοημα της κυριακης... Να ξεκουραζεις το κορμι σου και το μυαλο σου.. Και εγω ακριβως το ιδιο εκανα.. Οπως στα μικρατα μου ..πρωτα ατελειωτο τηλ με την φοβερη αδερφη!! Εκδρομη πρωινη στην εξοχη περιπατος στο ποταμι ( εμεις εχουμε ακομα ηλιο λαμπρο !!!) φαγητο σε βαυαρικη ταβερνα ελαφακι μιαμ μιαμ..) καναπες και βιβλιο για ρηλαξ και μετα σινεμα... Κυριακη γιορτη και σχολη ναταν η βδομαδα ολη και η δευτερα ναταν μονο κανα δθο φορες το χρονο!!!

Μ.

Anonymous said...

αυτά είναι..και εδώ έχει κρύο..ελπίζω σε λίγο καιρό που θα είμαι στα μέρη σας να έχει ζεστάνει καθόλου,γιατί ΝΥ που ήμουν πριν μισό μήνα ΠΕΘΑΝΑ στο κρύο

δεσποιναριον said...
This comment has been removed by the author.
Roadartist said...

ωραια τα γραφεις Δεσποινάκι.. Όμορφες και οι φωτογραφίες.. πολύ 'σπιτικές'... μας ζέστανες αυτό το χειμωνιάτικο απόγευμα!
Και τι ωραίο αυτό το τραγούδι!! :)

Penelope said...

Πολύ ωραία μας την περιέγραψες την ημέρα σου! Ωραίο το τζάκι σου ! και το βιβλίο καλό, το διάβασα και μου άρεσε αν και μου αρέσουν τα βιβλία του σήμερα...! Σε φιλώ

Blue said...

Τις τελευταίες μέρες με την κακοκαιρία έχουμε κλειστεί κι εδώ μέσα... τζάκι, κάστανα, ζεστά ροφήματα κ.ο.κ. Λίγο ελεύθερο χρόνο για διάβασμα να είχα και δε θα ζήλευα καθόλου την Κυριακή σου Δεσποινάκι μου!
Πολλά φιλάκια

Anonymous said...

Λατρεύω να σε διαβάζω...
Μπορεί να μη γράφω συνέχεια, αλλά σε διαβάζω πάντα..και πάντα μου δημιουργείς μια αίσθηση γαλήνης....να σαι καλά...
φιλιά πολλά
Μαρία

Anonymous said...

don`t worry! καταλαβαίνω οτι ο χρόνος σου είναι περιορισμένος ;)

φιλιά

Justine's Blog said...

Δεσποινούλα μου,
Χαίρομαι που απόλαυσες την Κυριακή σου αραχτή στο τζάκι . Εμείς οι δούλοι της πένας, δεν μπορούμε να ησυχάσουμε ποτέ. Δεν υπάρχει ωράριο στην έμπνευση και δεν ύπάρχει φρένο στις υποχρεώσεις. Δεν ξέρω πώς πιάνομαι στο δόκανο των πολλπλών απαιτήσεων απο τον εαυτό μου, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν υπάρχουν πλέον Κυριακές για μένα, αφότου τελείωσα το ευλογημένο λύκειο.
Οι Κυριακές τότε διαχώριζαν τις εβδομάδες, δεν υπήρχαν Σάββατα. Ισως γι αυτό τις απολάμβανα.
Τέλος πάντων, μέσα στο παράπονο είμαι αλλά είπα να σου τα γράψω να ξεφορτώσω.
Αντε και καλή εβδομάδα. Εδώ έχουμε -15C και με τον αέρα -30C. Παρόλα αυτά το πολέμησα το θέμα και βγήκα έστω και για λίγο. Βλέπεις ο ήλιος έστω και με δόντια έκανε εμφάνιση!
Φιλιά καθημερινά

δεσποιναριον said...

@fevis Ευακι ναι γινεται και με σκετο ψωμακι φορμας. Μπορεις κιολας να χρησιμοποιησεις αυτο που φιαχνεις εσυ (αν περισσευει δηλαδη) Καλη βδομαδα κουκλα μου

@radio marconi Καλα κανεις και δεν ακους νεα τι να ακουσεις πια εγω ακουω μπας και μου ξεφυγει τιποτα απο πατριδα και πολλες φορες θελω να ξεσπασω κι εδω μεσα αλλα εχω πει οτι θα κρατησω το μπλογκ μακρυα απο την πολιτικη. Παντως με τρωει. Καλη σου βδομαδα καλε μου.

@margaritra μαινε κουκλαρα πραγματικα ηρεμησα σημερα βλεπω τη διαφορα ολο κεφι κι ενεργεια. Φορτισαμε! Και καλα καναμε γιατι μας περιμενει ενας τοννος δουλεια. Το μονο που μου ελειπε ηταν λιγη κουβεντουλα γιατι ο πρινς χτες αποφασισε να ασχοληθει με κατι τελειως καλλιτεχνικα δικα του και τον ειδα πια το βραδυ οταν πεινασε. Καλη βδομαδα και σε σενα Μαργαριτακι. Ελα καποια στιγμη να μιλησουμε τετ α τετ για τον Τσιπρα. Ετσι? Φιλουρες.

@diianeira Καλο σου μεσημερι γιατρινα .. δε σε ξεχασα, εσενα και την προσκληση σου. .. συντομα ... Κρυοοοο ναι σημερα εφυγα με μειον 8 τωρα τι να σου πω εδω Φλεβαρη και Μαρτη εχει κρυο γενικα... Καλη βδομαδα

δεσποιναριον said...

@roadartist Ευχαριστω μικρουλα για τα καλα σου λογια. Σε φιλω κι ευχομαι καλη βδομαδα

@penelope. Κι εμενα ν' αρεσουν τα συγχρονα αλλα εχω και μια αγαπη στην "ιστορικη λογοτεχνια" γιατι το ρισκω συναρπαστικο να μαθαινεις ιστορια μεσα απο αλλα σεναρια η παραμυθια.

@lady blue Φιλακια και σε σενα μαι σουητ λεηντυ μπλου. Χρειαζεται να χαλαει ο καιρος να μας κρατα μεσα ετσι αραλικι με το ζορι. Αφου απο μονοι μας δεν μπορουμε.

@maria. Το ξερω Μαρια μου, το ξερω οτι ερχεσαι και σ' ευχαριστω. Θελω να μαθω κι αλλα νεα σου. Θα σου γραψω. Φιλια

@diianeira. Το παλευω το παλευω ακομα.

@ioustini Καλησπερα Ιουστινακι. Τουλαχιστο ελπιζω να ειχες εμπνευση. Αληθεια σε βρισκω λιγο φορτωμενη, και δε νομιζω να ξεφορτωσες ετσι. Ειναι και το αλλο. Το περσαμενο σαββατοκυριακο σεργιανιζες και τωρα τα θυμασαι και μουτρωνεις. Σε φανταζομαι με κρεμασμενο χειλακι. Εχω μια φιλη που λεει το εξης σοφο: Αυριο ειναι μια αλλη μερα.

Dr_MAD said...

Ζηλεύω!!!
Τεμπέλα!!!

Ζηλεύω...
(ακου εκει 11 ώρες δε σε φτάνουν, εγω με 4-5 την παλεύω τόσα χρόνια. γκρρ)

Είσαι ο θηλυκός χουζούρης
Καλή εβδομάδα κούκλα ;-)

δεσποιναριον said...

Καλα ντε..ειπα κι εγω μια φορα να χουζουρεψω ΑΑΑΑΑΧΧΧΧΧ (χασμουρητο) Κανε πιο κει να τεντωθωωωωω!!!!
Καλη βδομαδα γιατρουλακο.