Mar 29, 2008

Το Νεστορακι




Το Νεστορακι κι εγω καποιες αποκριες παλια.

Ηταν ξανθο με γαλανα ματια κι ενα χαμογελο αφοπλιστικο.
Και παρ' ολο που ηταν μεγαλυτερος μου τρια χρονια, ειχε εκεινη τη γλυκα, που σε κανει να βαζεις ενα -ακι στο ονομα του και να το κανεις πιο δικο σου.
Το Νεστορακι ηταν δευτερος μου ξαδερφος.
Ο μπαμπας, και η ομορφη θεια μου, πρωτα ξαδερφια.
Τρελλαινομουνα να πηγαινουμε επισκεψη στο σπιτι τους.
Σε ενα ομορφο σπιτι με αυλη στα νοτια προαστεια της Αθηνας.
Παιρναμε τον ηλεκτρικο και πηγαιναμε.
Ειχαν ολοι μια καλωσυνη στην οικογενεια που ξεχειλιζε.
Ο μπαμπας (απο κει τα γαλανα ματια και το ξανθο μαλλακι) επιτυχημενος.
Η μαμα νοικοκυρα και ομορφη. Ψηλη, λυγερη, με καταμαυρα μαλλια και λευκη επιδερμιδα.
Ομορφοσογο, με καταγωγη απο τη νοτια Πελοποννησο, και δωρικη αλλα συναμα γλυκεια αυστηροτητα.
Μ' αρεσε πολυ να κοιμαμαι στο σπιτι τους τα βραδια γιατι τα παιδια δε σταματαγαν να μιλανε και μαθαινα τοσα πραγματα, εγω τοτε μικρουλα με αδειο κεφαλακι αλλα περιεργο.
Τα βραδυα του χειμωνα τοτε ηταν δυσκολο να ζεσταθουν καλα ολα τα δωματια,
και θυμαμαι τα σεντονια που ειχαν μια αφιλοξενη παγωνια σχεδον υγρη.
Το Νεστορακι εφερνε το σιδερο και μου σιδερωνε τα σεντονια για να μου τα ζεστανει.
Και μου ελεγε να μη το πω στη μαμα του γιατι φοβαται μη βαλει καμια φωτια, αλλα αυτος προσεχει.
Καλο μου γλυκο Νεστορακι.
Μεγαλωσαμε.
Τα παιδια ηταν στη Νομικη κι εγω στο Πολυτεχνειο. Ξανασμιξαμε τοτε γιατι ειχαν μετακομισει στο κεντρο και μου ηταν ευκολο τα μεσημερια να πεταγομαι στο σπιτι τους να τους δω.
Η θεια τρελλαινοταν απο χαρα να εχει παιδια στο σπιτι,
μας εφιαχνε φαγητο κι εμενα μου αρεσε πολυ.
Εβρισκα φιλους των παιδιων απο τη σχολη τους να κανουν ατελειωτες σηζητησεις και να προσπαθουν να τις τεκμηριωσουν νομικα, κι εγω η μικρη με το κεφαλι γεματο αριθμους τους θαυμαζα γιατι χειριζονταν τον λογο αψογα, κι εγω μονο ηξερα να βγαζω παραγωγους και να λυνω διαφορικες.
Το Νεστορακι μεγαλωσε, παντρευτηκε εκανε δυο παιδακια και ανελαβε το γραφειο του θειου.
Καποια στιγμη ομως αρρωστησε.
Ασχημα.
Ασχημα και αποτομα.
Θυμαμαι οτι η θεια με παρακαλεσε να κοιταξω στο NIH και στο Johns Hopkins μηπως και κανονισουμε κατι.
Πριν ακομα προλαβω να απαντησω ομως, το Νεστορακι εφυγε.
Η θεια οπως ηταν φυσικο μαραζωσε.
Ομως δεν περναει γεννεθλιο, ονομαστικη γιορτη στην οικογενεια, Χριστουγεννα και λοιπα που να μη με παρει τηλεφωνο. Ειναι παντα ορμητικη -οπως ητανε παντα- χειμμαρος στην κουβεντα.
Μιλαει μονο εκεινη.
Αγαπη μου, χαρα μου, χαμογελο μου, γλυκεια μου, δε σε ξεχνω ποτε.. κι εγω δεν μπορω να μιλησω.
Οχι μονο δε με αφηνει, αλλα βουρκωνω και δε ξερω τι να πω.

Πως τα θυμηθηκα τωρα ολα αυτα.
Θελεις τα ψυχοσαββατα που περνανε, θελεις η προσωπικη ιστορια μιας μπλογκοφιλης που περνα στεναχωριες με μια παρομοια ιστορια, θελεις η μαμα που πηγε και επισκεφτηκε την θεια προχτες.

Καθεται, μου λεει, σε ενα καναπε και δε σηκωνεται.
Απεναντι ο τοιχος ειναι γεματος φωτογραφιες, σε καδρα , καρφιτσωμενες στον τοιχο, μαυσωλειο το εχει κανει.

Και της λεω, συνεχιζει η μαμα, να βγει εξω να παει να δει τα εγγονια της.

Ηθελε να φυγει εκεινη πριν απο το Νεστορακι.
Δε μπορεσε και δε το ξεπερασε ποτε.







UPDATE: Δε θα απαντησω στα σχολια αυτη τη φορα, ηταν απλα μια γλυκεια και πικρη ιστορια που μου ηρθε στο μυαλο. Ολοι μας εχουμε παρομοιες, αλλος περισσοτερο κι αλλος λιγωτερο καθοριστικες για μας. Τα διαβαζω ομως και σας ακουω, οπως ακουσατε κι εσεις τη δικη μου. Και υποσχομαι ενα αισιοδοξο ποστ για την αρχη της βδομαδας.

11 comments:

Vrakas Kostas said...

Διαβασα το γραπτο σου και αρχισα να σου μιλαω!Σου μιλουσα αρκετα λεπτα!Δεν ξερω ποσα!Τι σημασια εχει;
Σου ελεγα τα δικα μου!Καποια στιγμη καταλαβα,πως μονο να με ακους μπορεις!Μονο να ακους!Τις απαντησεις σου ..τις ενοιωθα!Τις διαβαζα θαρεις στα χειλη σου!Στεκοσουν λεει εκει στην ακρη,λυπημενη...και ειχες δαγκωσει ελαφρα το χειλακι σου!Το συνηθιζεις;
Δεν εχει σημασια!Απλα ρωτησα και συνεχιζω να σου μιλαω!
Τετοια εποχη ηταν!Τετοιες μερες!Πλησιαζε Πασχα!
Ημουν 13 ετων.Με πηραν τηλεφωνο,να παω να τν δω!Βλεπεις...δεν ζουσα κοντα της!
Στον διαδρομο...σε ενα ραντζο την ειχαν!Την ειχαν ...ηδη ξεγραμμενη!
Μια κουκλα ..λιγο μετα τα τριαντα!Εγκεφαλικο διεγνωσαν!Το βλεμμα της ..στο απειρο!Με εβλεπε!Με κοιτουσε!Δεν γνωριζω αν με καταλαβε!Δεν θα το μαθω ποτε!
18 μερες αργοτερα,ο αδερφος μου,μολις 5 χρονων..με ρωτησε:Δηλαδη...εμεις δεν θα εχουμε τωρα μαμα;
Γιατι "φευγουν" οι ανθρωποι
μερικες φορες ετσι προωρα;
Μην μιλας!Διαβαζω την απαντηση στα χειλη σου!
Καλημερα χαρα μου!

fevis said...

Αχ... Και τα δύσκολα μέρος της ζωής μας είναι... Δυστυχώς... Αρκεί να μην είναι πολλά και τα σημάδια που αφήνουν να σβύνουν με τον χρόνο... Καλημέρα και φιλιά...

Anonymous said...

Αχ βρε Δεσποινάκι, αχ...
Τα ψυχοσάββατα που τα θυμήθηκες; Είσαι πολύ Ελληνίδα τελικά, ε;
Σε φιλώ πολύ

La Gigi said...

Δεσποινάκι μου κι εγώ βουρκώνω και δεν ξέρω τι να πω τώρα. Σήμερα ξύπνησα το πρωί και σκεφτόμουν το Θοδωρή μας! Που βιάστηκε να φύγει, στα 25 του. Και λείπει σε όλους μας τόσο πολύ. Ξέρω όμως ότι επειδή του άρεσαν τα ταξίδια, έρχεται κι εδώ τα βράδια που είμαι μόνη και ακούμε Πυξ Λαξ...

zero said...

Τι να πω τωρα...
αυτα ειναι τα πραγματικα προβληματα στην ζωη του ανθρωπου.
Ολα τα αλλα ειναι αρλουμπες.
Μπραβο Δεσποινα.
Πολυ καλο το ποστ.

Griz said...

Δέσποινά μου.. δεν ξέρω τι να πω. Αυτές τις στιγμές τις φοβάμαι περισσότερο από ότιδήποτε στον κόσμο. Αλλά πρέπει να μάθω να ζω μαζί τους..
Φιλιά και καλημέρα..

------ said...

Ετσι ειν`η ζωή
και πώς να την αλλάξεις
Πώς να την αλλάξεις
με μολύβι και χαρτί....
που τραγούδαγε η Μοσχολιού
Καλή σου μερα γλυκιά μου και να την παίρνεις τηλέφωνο κι εσύ τη θεία.

Μαραγκάκη Αristea Delacroix said...

το μονο που μπορω να πω ειναι οτι θα περιμενω το αισιοδοξο ποστ στην αρχη της εβδομαδας, αλλωστε τα ματια μου ειναι θολα εδω και ωρα και δεν βλεπω καν τι σου γραφω.

Να μεινει παντα μαζι σου ο Νεστωρας ...να σιδερωνει τα σεντονια για να κοιμηθεις στα ζεστα και αυτο το βραδυ.

καληνυχτα σου Δεσποινα...

Penelope said...

Ολοι μας έχουμε μία ιστορία να σου πούμε για κάποιο άνθρωπο δικό μας, κα από ότι καταλαβαίνεις είναι τόσο ανθρώπινο ! Και ίσως να δίνει κάποια παρηγορία σε εσένα και στη μπλογκοφίλη. Σε φιλώ

Γιώργος Χρηστινίδης said...

Ευτυχώς που δεν απαντάς σε σχόλια σήμερα γιατί θέλω να σου πω ότι είμαι υπερήφανος που είσαι νονά μου και βρίσκω το ιστολόγιο σου τόσο ενδιαφέρον, όσο και ανθρώπινο.

(Και αυτά δεν τα λέω με τη συνήθη ευγένεια των bloggers, αλλά τα εννοώ)

Roadartist said...

..τα φιλιά μου έχεις..τι άλλο να πω..να ειμαστε ολοι παντα καλα..αυτο..Καλη σου εβδομάδα Δεσποινάκι..