Mar 21, 2008

Your Captain speaking.





Οδηγω με κατευθυνση προς το σπιτι.
Μολις αφησα τον καλο μου στο αεροδρομιο Dulles.
Την εχω μαθει αυτη τη διαδρομη απ' εξω κι ανακατωτα.
Το Dulles ειναι στην πολιτεια της Βιρτζινια, περιπου μια ωρα απο το σπιτι αλλα ειναι το μονο στην περιοχη που εχει απ' ευθειας πτησεις στις περισσοτερες πολεις της Ευρωπης.
Η κινηση της επιστροφης ειναι απελπιστικα αργη.
Καθομαι, εχω σχεδον παρκαρει στο δακτυλιο.
Κι ομως ειχα διαθεση για φευγιο σημερα.
Βρισκομαι νοερα μεσα σε μια καμπινα διπλα στο φινιστρινι να κοιταω προς τα κατω.

Μ' αρεσει η θεση διπλα στο παραθυρο, αν και σου προσφερει θεαμα κυριως στην προσγειωση και στην απογειωση.
Οταν ομως πετας χαμηλα και ο καιρος ειναι καθαρος, μπορεις να δεις ομορφα χιονισμενα βουνα σαν κι αυτα της φωτογραφιας που τραβηξα το Δεκεμβρη πηγαινοντας προς Καλιφορνια.
Ακομα και το καλοκαιρι.
Οταν πεταω ημερα δε θελω να κλεινω το παραθυρο.
Δε μ' αρεσει να βλεπω σινεμα,
προτιμω τα συννεφακια.

Αλλα πιο πολυ με μαγευει οταν μπορω να δω κατω.
Σαν τοτε που περμεναμε σειρα να προσγειωθουμε στο Ελευθεριος Βενιζελος και καναμε βολτες πανω απο τον Ευβοικο. Ηταν ενα κατακαθαρο πρωινο και τα νερα ηταν στ'αληθεια χρυσα.
Κι ελεγα μεσα μου,
Αχ μια βολτα ακομα, μια βολτα ακομα!
Και αλλου βλεπω φαρμες, μικρα τετραγωνακια, λες και τις εχουνε σχεδιασει με χαρακα. Και δρομακια ισια, και δαση, και χαραδρες και ποταμια, και σκεφτομαι τι ομορφη που ειναι η γη μας.

Μια πτηση απο πεντε ωρες κι απανω, σαν αυτες που ταξιδευω συνηθως δε περναει γρηγορα. Και παντα εχω μαζι μου ενα βιβλιο αλλα ποτε δε διαβαζω συνεχεια. Το μυαλο δε συγγεντρωνεται.
Παρατηρω τι κανουν οι αλλοι συνταξιδιωτες.
Πολλοι διαβαζουν, αλλοι βολευονται και κοιμουνται, αλλοι βγαζουν το λαπ τοπ και παιζουν παιχνιδια η γραφουν.
Τωρα τελευταια πολλοι καταγινονται με το Σουντουκου. Το ξερετε το παλιοπαιχνιδο με τους αριθμους; Στο τελευταιο μου ταξιδι βρηκα μερικα στο περιοδικο του αεροπλανου και σκεφτηκα να ασχοληθω. Ηταν η τελευταια φορα. Μου εκαναν τα νευρα σπαγγακια να συγκρινω να υπολογιζω και να τα κανω λιμπα. Αλλα με πιανει και το κακο πεισμα με κατι τετοια.
Μετα εχουμε και αυτους που πιανονται απο το πολυ καθησιο και σηκωνονται και αρχιζουν τις ασκησεις στο διαδρομο, οποτε εχουμε και θεαμα. Δε ξερω γιατι ενω ολοι λενε οτι ειναι απαραιτητο, το βρισκω τελειως γελοιο να κανω το Μελισσανιδη στο διαδρομο του αεροπλανου.

Και μετα ερχεται το απολυτα γκουρμε καρροτσακι. Απο τοτε που καταργηθηκαν τα φυστικακια, φροντιζω να παιρνω μαζι μου αλμυρα αμυγδαλα. Και τα συνοδευω παντα με bloody mary. Μερικες εταιρειες εχουν καλυτερο φαγητο απο αλλες αλλα σε γενικες γραμμες το φαγητο δεν τρωγεται. Το κρεας συνηθως δεν κοβεται και ιδιως οταν προσπαθεις με το πλαστικο μαχαιρακι. Την επιλογη "παστα" την εχω απορριψει απο καιρο γιατι ειναι σκετο καταπλασμα. Ακομα και στην μπιζνες κλας δεν ειναι καλυτερο, απλα περισσοτερο. Στις εσωτερικες Ευρωπαικες πτησεις το φαγητο ειναι απειρως καλυτερο απο τις ιντερνασιοναλ και σε κεινες οταν πετας με ευρωπαικη εταιρεια παλι εχει διαφορα. Στις πτησεις εσωτερικου στην Αμερικη εχουν καταργηθει τα παντα. Δινουν μονο μη αλκοολουχα ποτα και μπορεις να αγορασεις ετοιμα κουτια με εκδρομικου τυπου φαγητο.
Καποτε ειδα το εξης υπεροχο. Καποιος ειχε φερει μαζι του κατι ντηζαινερ σαντουιτς, κατι γκουρμε μπισκοτα και φρουτα και παρηγειλλε μονο το κρασι της πτησης. Ειχε και πετσετουλα και απ' ολα, οργανωμενος ο φιλος. Με μαγεψε αυτο το πικ-νικ στην καμπινα, και σκεφτομαι σοβαρα να κανω κι εγω το ιδιο σε επομενο ταξιδι.

Το πιο διασημο ατομο που καθησε διπλα μου σε αεροπλανο, ηταν σε μια πτηση απο το Παρισι η Λουκα Κατσελη πριν απο πολλα χρονια. Ηταν και κατι αλλοι εκει απο το ιδιο κομμα, και ειχαν ερθει εκει κοντα της, και θαβανε τους παντες και πρωτο πρωτο τον Σημιτη που ηταν τοτε πρωθυπουργος. Εκει εμαθα ολα τα μυστικα του κομματος. Ολα τα απλυτα στη φορα. Αφου δεν ηθελα να φτασουμε γιατι τετοιο θαψιμο ειχε αρχισει να γινεται ενδιαφερον, ξυπνησε μεσα μου την κουτσομπολα.

Το πιο αγαπημενο μου αεροδρομιο στην Ευρωπη ειναι αυτο του Μοναχου. Το πιο ευκολο, το πιο απλο και δε χρειαζεται να τρεχω απο ενα τερμιναλ σε αλλο. Για ψωνια μ' αρεσει και το Χηθροου. Το χειροτερο μου, το Λεοναρδο ντα Βιντσι στη Ρωμη. Μιλαμε για ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ. Ασε που αν περνας τρανζιτο απο κει πες μπαι μπαι στη βαλιτσα σου γιατι δε θα την ξαναδεις. Τον Ιουλιο που μας περασε, οι δικες μου βαλιτσες εμειναν στη Ρωμη 3 βδομαδες παρακαλω.

Παρασυρθηκα σε σκεψεις ταξιδιαρικες και περασε η ωρα... παω ταξιδι στο κρεββατακι μου πε προορισμο οπου με παει το ονειρο.

Καληνυχτα και πολλα φιλια!

36 comments:

Dr_MAD said...

Καλή ξεκούραση μάτια μου ;-)

Κι εγώ έχω ένα ταξιδάκι από βδομάδα και ανυπομονώ να χαθώ στα μαγαζιά του Χήθροου. Και νυσάφι πια με τη SuDoKu-μανία! Υπάρχουν και τα βιβλία!

Καλό Σαββατοκύριακοοοο

δεσποιναριον said...

Καλο Σαββατοκυριακο και σε σενα ματια μου. Και καλα ταξιδια σε οσους πετανε αποψε και αυριο.

fevis said...

Εγώ θα εμίνω στις διασημότητες... Μα η Λούκα Κατσέλη!!!!! Για όνομα....:-)

δεσποιναριον said...

Χααα!!! Ευηηη, μα αυτη μουκατσε..διπλα, τι να κανω; Ο Τζωννυ Ντεπ δεν κανει τη διαδρομη Παρισι Αθηνα!!!

Μαραγκάκη Αristea Delacroix said...

Θεε μου τι καταραχτης συνειρμων ειναι αυτος;!Βρε βιβλιο σκεφτηκες να γραψεις;

με το φαι στο αεροπλανο κανω και εγω το ιδιο σαν τον τυπο που ειχες δει ετοιμαζω οτι καλο μπορω απο το σπιτι και αγοραζω μονο το κρασι στο αεροπλανο!
ελληνικης ή γαλλικης προελευσης το κρασι ειναι παντα του γουστου μου!
και η μανα μου να ρωταει καθε φορα: καλα δεν βαριεσαι να κυκλοφορεις με τα ταπερ στα αεροδρομεια;!!!
(εδω σηκωνω ολο το φαρμακειο οταν ταξιδευω το ταπερακι θα με πειραξει;!, γιατι δεν ξερω αν και τα δικα σου στρουμφ ηταν καπως ετσι, αλλα τα δικα μου ειναι παντα αρρωστα οταν ταξιδευουμε!πυρετοι,εμετοι, δοιαρριες, οτι καλο εχει ο μπαξες!)

αχ ωραια ειναι τα ταξιδακια...ετοιμαζω ταξιδι μοναχα για παρτη μου!!!αυτη τη φορα περνω το τραινο και παω κοντα στην Ελβετια, Evian!
φιλακια ελβετικα!

Pastaflora said...

Πετάμε από Μαδρίτη για Σαν Χουάν στην Κόστα Ρίκα, 11 ώρες ταξίδι: από κάτω ο απέραντος Ατλαντικός, τόσο απέραντος που σου φαίνεται ένα ολόκληρο σύμπαν. Πίναμε υπέροχα ισπανικά κρασιά στην υγειά της ασημαντότητάς μας, γιατί έτσι νιώθαμε πάνω από το μεγάλο ωκεανό. Από τότε ορκίστηκα να μην ξανακάνω υπερατλαντικό ταξίδι (αν μου προέκυπτε όμως μια Αργεντινή μπορεί και να το ξανασκεφτόμουν...)

δεσποιναριον said...

@Αριστεα μου, οχι παιδι μου δεν εχω συγγραφικες βλεψεις. Φυσικα μου αρεσει (και προσπαθω οσο μπορω) να γραφω ομορφα και χαιρομαι οταν εσυ ερχεσαι και μου το λες, αλλα ειναι αποκλειστικα θεμα προσωπικης ικανοποιησης ..ισως αν το πω ετσι θα το καταλαβεις αφου κι εσυ εισαι στο εξωτερικο. Λατρευω τη γλωσσα μου και θελω να τη μιλαω, να τη διαβαζω, να τη γραφω, να τη νοιωθω κομματι αναποσπαστο της καθημερινοτητας. μου.
Τα στρουμφακια μου, οταν ηταν μικρα γιατι τωρα παραμεγαλωσαν, ταξιδευαν μια χαρα. Καλο σου ταξιδι (αχ τρελλαινομαι για τραινο) στην Ελβετια. Καλο Πασχα σε σας εκει!

Ariel said...

Ταξιδιωτικές ιστορίες καθημερινής τρέλας!
Όσο για τα αεροδρόμια συμφωνώ για τις περιγραφές. Απ' τη μια η γερμανική τάξη κι οργάνωση (που όση δόση αντισηψίας κι αν περιέχει... σε τέτοιες περιπτώσεις είναι απαραίτητη) και στο άλλο άκρο η Ιταλία (τι Ρώμη και τι Μιλάνο δύο όψεις τού ίδιου νομίσματος που λέγεται χάος...παθούσα κι εγώ επαναληπτικά)

δεσποιναριον said...

@πασταφλωρα, οχι μονο να νοιωθουμε ασημαντοι αλλα και συγχρονως σημαντικοι γιατι μπορουμε να βρισκομαστε εκει πανω. Ευχομαι να σου προκυψει ενα ταξιδακι στην ΑΡγεντινη, ισως ειναι το μονο μερος στο Νοτιο ημισφαιριο που με θελγει κι εμενα. Το τανγκο ειναι.. κατι ειναι.

δεσποιναριον said...

@Αριελ Κλαωσορισες στο μπλογκ. Ναι και το Μιλανο τα ιδια, καμμια φορα σκεφτομαι οτι γρινιαζουμε για τη δικη μας ανοργανωσια αλλα φτανει μια φορα σε ενα απο αυτα τα αεροδρομια για να δουμε οτι ειμαστε απειρως καλυτεροι.
Αν μαλιστα θελεις να νοικιασεις αυτοκινητο σε ενα απο αυτα, πρωτος αριθμος του λαχειου!

Ariel said...

Καλώς σε βρήκα στην άλλη μεριά τού Ωκεανού... (η μισή σκέψη μου κατά εκεί βρίσκεται!)

Mustafa Şenalp said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Vrakas Kostas said...

Θα επερνα ορκο πως σημερα το πρωι,7:55 εγραψα ενα σχολιο εδω και το εστειλα!
Ηταν μια υπεροχη καλημερα και ενα κομπλιμεντο!
Ο δαιμων του ιντερνετ οπως φαινεται,δεν το αφησε να φτασει!
Η; δεν το ειδες ακομη;
Αργοτερα θα το ξαναγραψω αμα δεν το δω αναρτημενο!
Καλημερα ονειρεικον δεσποιναριον!

Roadartist said...

Να είσαι καλά Δεσποινάκι να ταξιδεύεις..και όλοι μας..
(πολύ όμορφο το τραγουδι της αρλετας..)

δεσποιναριον said...

@Mustafa Şenalp Thank you very much sir.

δεσποιναριον said...

@Κωστακη μου οχι ματια μου. Αυτο ειναι το μονο που βρηκα δικο σου εδω.
Οποτε περιμενω .. μη ταξεις του παιδιου.. Σε φιλω στα ονειρα μου.

δεσποιναριον said...

@Roadartist Καλη σου μερα κοριτσακι!

Vrakas Kostas said...

Λοιπον γλυκυτατον δεσποιναριον...ατυχησες!
Ηταν μια ερωτικη εξομολογηση,βγαλμενη απο την ψυχη μου!χα χα!
Τωρα δεν εχω αλλο εμπνευση να την ξαναγραψω!Σνιφ!
Εκλεινε ομως καπως ετσι το σχολιο αμα θυμαμαι καλα:"Αμα μπορεις να γραφεις τετοιες σκεψεις στο ξυπνιο,δεν δικαιουσαι να θελεις και...να ονειρευθεις!Εισαι πλεονεκτρια!"
I say captain,say yes!!!
Ενα φιλακι και μια αγκαλια να σε συντροφευει για ενα ονειρεμενο Σαββατοκυριακο!

δεσποιναριον said...

Φτουυυυυυ τα μπλογκοσχολια μου και τις λεκτικες μου επαληθευσεις μεσααα!!! Την πατησα παλι!!!!! Γεια σου φιλε μου Κωστακη, σ' ευχαριστω που εχεις παντα καλη και παιχνιδιαρα διαθεση. Και σ' ευχαριστω που ηρθες εδω μια μερα και γιναμε φιλοι! Εισαι θησαυρος βρε.
Φιλια!

Justine's Blog said...

Αγαπημένο Δεσποινάριον,
Εφυγε ο καλός σου με το αεροπλάνο για υπερατλαντική πτήση, αλλά προσγειώθηκε η καλή σου στη Μοντρεάλη. Ενας πάει, άλλη έρχεται, εντάξει;
Λοιπόν, στα αεροπλάνα όταν έκανα ρομαντικές πτήσεις ταξίδευα στο παράθυρο. Τώρα πιάνω αποκλειστικά διάδρομο για να έχω την άισθηση της φυγής. Η φυγή είναι αναπόσπαστο στόιχείο της φύσης μου.
Να σου πώ και τα ολυμπιακά κατορθώματα . Μας έδωσαν τέστ αξιολόγησης για τις υπηρεσίες της Ολυμπιακής Ταλαιπωρίας και τους τάχωσα κανονικά. Τόσα χρόνια με βασάνιζαν, όχι θα τους άφηνα έτσι.
Βλέπω τα λουλουδάκια σου ν΄ανθίζουν και ζηλεύω γιατί στο Μόντρεαλ βρήκα χιόνι , ήλιο με δόντια κι ένα διαβολεμένο αέρα να τρυπάει το σώμα.
Πάει το καλοκαιράκι της άναρχης πατρίδας. Τώρα θα το περιμένω εδώ, αν έρθει ποτέ!
Φιλιά και θα ανεβάσω τις φωτογραφίες του ταξιδιού οσονούπω!

δεσποιναριον said...

ΚΑΛΩΣΤΟ ΜΟΥΥΥΥΥΥ!!!! Καλωσορισες αγαπημενο Ιουστινακι σουρτουκω μου.
Ποσο χαρηκα που ειδα οτι αφησες σχολιο! Ηρθες βρε κιολας, Α! την πρωινη πτηση πηρες. Και ηρθες κιολας εδω στο συννεφο μου ε? Στο φινιστρινι του πισι μου. Ιουστινακι, ευχομαι η αξιολογηση που εκανες να βρει το δρομο της σε ειδικους αναλυτες και να μη καταληξει στο αρχειο δεκατρια που λεμνε.
Να σου πω φιλεναδα, κι εγω τελευταια το διαδρομο ψαχνω, οχι γιατι εχω τασεις φυγης, αλλα πινω νερα, χυμους και διαφορα αλλα ενυδατικα και καταλαβαινεις μωρεεεε!!!
Τι ακομα χειμωνα εχετε εκει και χιονια. Αμαν πια, Τουλαχιστο ευχαριστηθηκες ανοιξη και ζεστη εκει.
Περιμενω να δω τις φωτογραφιες σου, καλη σου ξεκουραση και πολλα φιλακια.

δεσποιναριον said...

@ Αριελ. Περασα απο το ιστολογιο σου. Και ηθελα να σου πω οτι ειναι πολυ ομορφο, αλλα εχεις κλειστα τα σχολια, οποτε στο λεω εδω. Και παλι ευχαριστω που εφτσες ως εδω.

tzonakos said...

Πολύ μου αρέσει να ταξιδεύω με αεροπλάνο. Σε άλλες χώρες εχω πάει σε 5-6 αεροδρόμια μόνο αλλα πού θα πάει, θα ταξιδέψω κάποτε κι άλλο.
Με ταξίδεψες δεσποινάριον.

δεσποιναριον said...

Καλως τον Τζωνακο. Αυπνιες εχεις καμαρι μου; Εδω μεσα ο καθενας μας ταξιδευει με τον τροπο του τον αλλο.

tzonakos said...

Ε, ναι, έχω ενα πρόβλημα ύπνου τελευταία. Ξέρω γιατί.
Ξανακαλημέρα :)

Vrakas Kostas said...

Ξεχασα να πω,επειδη παω συχνα Mallorca,για να φτασεις απο κει που κατεβαινεις απο το αεροπλανο μεχρι τις αποσκευες,χρειαζεσαι...καινουργια πτηση!Τετοια ειναι η αποσταση που διανυεις!
Το καλυτερο αεροδρομιο για μενα,αυτο της Frankfurt!
Guten morgen spatzi!

δεσποιναριον said...

Αν δε παινεσεις το σπιτι σου θα πεσει να σε πλακωσει Κωστακη μου. Χα χα. Η Φρανκφουρτη ναι οργανωμενη ειναι αλλα ειναι και τεραστιο το ρημαδι κι εχει πολυ συνωστισμο, ολοι απο κει περνανε, πως ελεγε στο παλιο εκεινο εργο ο Βασιλης Λογοθετιδης. Μα ειναι κομβος να παρω και τις μεταξωτες μου πυτζαμες! Αχ Λολωτα μου!
Μολις γυρισα απο μια μεγαλη πρωινη βολτα στα περιξ και σου στελνω ενα παγωμενο φρεσκο φιλι.

Anonymous said...

Ένιωθα για τα αεροπορικά ταξίδια έτσι όπως τα περιγράφεις...στην πορεία μού βγήκε μια απίστευτη φοβία (εξακολούθησα βέβαια να ταξιδεύω αλλά με τρομερό στρες), και τώρα είμαι πολύ καλύτερα, αλλά το χαπάκι μου το παίρνω τις περισσότερες φορές. Παρ' όλα αυτά τα λατρεύω τα αεροπλάνα...και ελπίζω μια μέρα να ξαναπώ "αχ, ας μην τελιώσει ακόμη, ας μας κάνει ακόμη μια βόλτα πάνω από τον Ευβοϊκό!".

δεσποιναριον said...

Κι εγω στο ευχομαι Φλο, ξερω πολυ κοσμο που στρεσσαρεται, εμενα παλι με εκνευριζει λιγο η ταλαιπωρια στις ουρες για σεκιουριτι τσεκ, οταν κατσω πια στο αεροπλανο και "προσδεθω" γουργουριζω με ανακουφιση.

zero said...

Εφυγε ο Ερρικος?
Ερχομαι γουασινκτον να παμε να ξεφαντωσουμε στο saints and sinners.
Ωρε γλεντια.
Παω να παρω το αεροπλανο λεμε...
βρουμμ βρουμμ

zero said...

Αα... ξεχασα...
παρα πολυ καλο το ποστ δεσποιναριον...

δεσποιναριον said...

@ζερο ΧΑΧΑΑΑΑ που το θυμηθηκες εκεινο το τρελλο καταγωγι απο την βολτα στην Βαλτιμορη!!! εισαι απιστευτος. Προσεχε βρουμ βρουμ μη πατησεις καμια γατα στο δρομο. Γεια σου βρε ζερουλη, κι ευχαριστω για το κομπλιμενδο.

Blue said...

Πολύ μου άρεσαν όλα όσα διηγήθηκες για τις πτήσεις σου Δεσποινάκι... μακάρι να είχα κι εγώ να διηγηθώ! Αλλά δυστυχώς μόνο για μια βαλίτσα μου που ταξίδεψε κάποτε στη Λίμα του Περού έχω να πω... Βλέπεις εμένα με πιάνει τρομερή υπνηλία από την απογείωση και μέχρι και την προσγείωση... Αν δεν με ξυπνήσουν ούτε καν τρωω...Έχει τύχει να κοιμηθώ 7 ώρες σερί σε υπερατλαντικό ταξίδι!!!
Ναι, ξέρω ... είμαι απελπισία!

δεσποιναριον said...

Εισαι οντως απελπισια μαι λειντυ. Της συνωμοταξιας του Ερρικου. Καθεται, δενει τη ζωνη, κοιμαται. Ελεος δηλαδη. περνανε οι ωρες και βαριεμαι τη ζωη μου. Ασε που δεν παθαινει ποτε τζετ λαγκ. Φτανουμε καπου κι εκεινος πια ξακουραστος και χαρωπος σερνει εμενα που χασμουριεμαι και νυσταζω.

So_Far said...

Με βρίσκεις σε φάση που οι γιατροί έχουν απαγορέψει για ένα μήνα τα αεροπορικά ταξίδια.
Χάνω ένα ταξίδι στο Μεξικό και λέω από μέσα μου :'δεν πειράζει'. Προσπαθώ να μην το σκέφτομαι και έρχομαι εδώ και διαβάζω αυτό το κείμενο και βρίσκω τον εαυτό μου σε πάρα πολλά ( με μόνη διαφορά τα αλκοολούχα , μια και δεν πίνω ).
Τί μου κάνεις τώρα; Θέλω να ξαναπετάξω ενώ δεν μπορώ..
Γελάω και εγώ με αυτούς που κάνουν ασκήσεις ή λύνουν Sudoku και αντί να διαβάζω ή να δουλεύω στο λάπτοπ παρατηρώ τους συνεπιβάτες μου. Το φαγητό συνήθως δεν το πολυαγγίζω επίσης.
Όσο για το αεροδρόμιο της Ρώμης, ναι είναι ένα μπάχαλο πράγματι αλλά εξαρτάται από τη διάθεση. Υπήρξαν φορές που το μπάχαλό τους μου άρεσε πολύ.. δεν ξέρω γιατί !
Καλή σου μέρα και πάλι..

δεσποιναριον said...

Ε ενας μηνας ειναι αυτος, θα περασει, μη στεναχωριεσαι. Το Μεξικο ειναι στη θεση του θα σε περιμενει.
Οσο για το ρωμαικο μπαχαλο, ισως η σκεψη οτι δεν ειμαστε οι μονοι ανοργανωτοι να σε ευχαριστει και να σου δημιουργει ευεξια, ισως παλι να υλοποιειτεαι στο μυαλο σου το σοφο "ουνα φατσα ουνα ρατσα"